Віддай людині крихітку себе. За це душа наповнюється світлом (Ліна Костенко).

понеділок, 18 січня 2021 р.

На урок 19.01.21

 8 клас

Тема: Естетична і звукова цілісність поезії А. Мойсієнка "Жовтень жовті жолуді". 

Тема: Художні образи І.Павлюка "Дівчинка".

Домашнє завдання: виразно читати вірші, намалювати ілюстрації ( за бажанням ).

9 клас

Тема: РМ №14. Складання діалогів-обговорень актуальної теми.


 -Прочитайте текст. Чи згодні ви з думками, викладеними у ньому? Чи змінилась ваша думка після прочитання тексту?

                                                  Що дає нам навчання?

Як відомо, деякими справами можна займатися протягом усього свого життя. Однією з таких справ є навчання. Навчатися люди починають відразу ж після свого народження — вони вивчають навколишній світ, дізнаються про все нове, що є цікавим для них. Через якийсь час діти йдуть до школи, а потім і до вищих навчальних закладів, щоб отримувати ще більше інформації, засвоювати її і потім приносити користь суспільству. Все це є дуже важливим.

Водночас навчатися цілком можливо і навіть потрібно протягом усього свого життя. Що може дати нам навчання і чому ми повинні займатися цим? Насамперед, це цікаво. Кожна окремо взята людина знає зовсім не так багато, як їй час від часу здається. У світі доступна просто величезна кількість інформації, яка так ніколи і не стає відомою окремій людині. Щодня людина можна дізнаватися щось нове, відкривати перед собою незвідані горизонти знань і ставати таким чином набагато кращим.

Освічена людина, яка багато чого знає, напевно, також стане популярною серед інших. Усі прагнуть до нових знань, а також до цікавої інформації. Отримати її зазвичай можна від співрозмовників. Тому, якщо ви будете багато знати і цікаво про це розповідати, то ніколи не залишитеся одиноким, адже у вас завжди буде компанія з людей, яким цікаво з вами спілкуватися. Як відомо, спілкування дуже важливе для кожної людини. Якщо ви будете освіченим і цікавим співрозмовником, ви, напевно, будете притягувати таких самих людей, які будуть ділитися своєю інформацією з вами. Таким чином, ви і самі будете ставати все розумнішими і розумнішими.

Людина з хорошою освітою і великою кількістю знань завжди буде користуватися великим попитом на ринку праці. Така людина навряд чи коли-небудь зіштовхнеться з фінансовими проблемами. Не можна виключати і того, що такій людині вдасться навіть стати дуже багатою. Цс не тільки домисли, а й статистика - досить рідко серед багатих людей можна зустріти когось, хто не має вищої або середньої освіти.

Втім, у всі часи існували люди, які вважали, що освіта і навчання зовсім нікому непотрібні, що з кожною життєвою проблемою можна розібратися і без них. Іноді удача посміхається таким людям, але навряд чи варто вважати це закономірністю. Історія знає набагато більше випадків, коли люди ненавчені й неосвічені успіху не досягають і проживають своє життя порожньо і безглуздо.

— Об’єднайтеся у пари й обговоріть цю проблему. Побудуйте діалог на тему «Навчання — шлях у щасливе майбутнє чи марнування часу?»


Тема: Складнопідрядне речення з кількома підрядними (тренувальні вправи).

1. Мішаний тип. У складнопідрядному реченні мішаного типу поряд наявна однорідна, неоднорідна супідрядність, послідовна підрядність.

Наприклад:

Зайві слова з’являються в мові тоді, коли те, про що ми говоримо, ще не до кінця нами осмислено, коли предмет розмови знайомий нам мало, бо ми не маємо часу замислитись над тим, що ми говоримо або пишемо (А. Коваль).

[...], (коли..., (про що...)...), (коли...), (бо...), (що...).


2. Записати речення, розставити розділові знаки. Визначити вид підрядності.

  1. З-поміж безлічі книг з якими має справу історія світової літератури поодиноко виділяються ті що ввібрали в себе науку віків і мають для народу значення заповітне(О. Гончар).
  2. Босими потрісканими ногами Катерина йшла землею яку орала й засівала жала й обшаровувала важкою щербатою сапою яку любила й проклинала бо іншого вибору в неї не було(В. Яворівський).
  3. Спільність мови та звичаїв завжди була тими вузлами які зв’язували наш народ коли він був штучно поділений державними кордонами(О. Воропай).
  4. Фундаментальні світоглядні поняття ідеї та норми якими живе людське суспільство, якими регулюються прагнення та стосунки всіх людей на землі життя окремих народів громади сім’ї окремої людини називають морально-етичними вартостями(О. Вишневський).
  5. Треба було ще глибоко розуміти що мова тільки та невичерпано багата й гарна яка виплекана твоїм рідним народом яка живиться із народних джерел що ніколи не замулюються (77. Пат).
3.   За поданими схемами-моделями скласти складнопідрядні речення з кількома підрядними:

(Коли ...) і (...) , [ ... ] .

[ ... ] , (яка ...) , (яка ...) .

[ ... ] , (бо (якщо ...) , то ...) .

[ ... ] , (що , (коли ...) , ...) 

Домашнє завдання: параграф 26, впр.3, ст.97


11 клас

Тема: РМ №26. Ділові папери. Офіційний лист, діловий лист.




Тема: РМ №27. Мовний етикет телефонної розмови. Особливості складання повідомлення на електронному носії (електронна пошта).


Домашнє завдання: ст.127-129, впр.327; ст.137-139, впр.354.

Zoom-уроки

Розклад Zoom-уроків на 19.01.2021

2 урок 

9 клас, 8:55 - 9:40

Ідентифікатор конференції: 721 0089 6331

Код доступу: fZr0XB

3 урок

11 клас, 9:55 - 10:40

Ідентифікатор конференції: 752 8161 4584

Код доступу: Uk0nz0

4 урок

11 клас, 10:55 - 11:40

Ідентифікатор конференції: 758 9315 7864

Код доступу: gze0Yr

5 урок

8-А клас, 11:55 - 12:40

Ідентифікатор конференції: 799 9901 2207

Код доступу: nwRJw3

6 урок

9 клас, 12:50 - 13:35

Ідентифікатор конференції: 730 3973 6303

Код доступу: xRbW8R