8 клас
Тема: Складання допису дискусійного характеру до блогу " Чи переможе книжку комп'ютер, а бібліотеку - Інтернет?" з використанням відокремлених обставин.
1. Перегляд презентації з поясненням учителя.
2. Скласти й записати в зошит допис дискусійного характеру. Обсяг 1,5-2 сторінки.
Домашнє завдання: повторити відокремлені члени речення.
10 клас
Тема: Єдність природи, почуттів людини й музики у поезіях П.Тичини "Ви знаєте, як липа шелестить...", "Пастелі".
1. Виразне читання віршів учителем або підготовленими учнями.
2. Ідейно-художній аналіз поезій: тема, ідея, художні засоби.
3. Робота з картинами К.Білокур і А.Куїнджі. Порівняння пейзажу в художньому творі й живописі.
Тема: Написання асоціативного етюду, викиканого певним художнім образом.
Етюд — невеликий за обсягом, переважно безсюжетний твір настроєвого характеру, у якому автор подає конкретну картину, фіксує момент, вихоплений з життя, відтворює внутрішній стан людини, досить часто на тлі співзвучного пейзажу.
Художня асоціація — зв’язок уявлень, коли одне з них у людській свідомості викликає низку інших, інколи ірраціональних (чистий — божественний), контрастних (добро — зло), суміжних у часі (весна — цвітіння) чи в просторі (поле — жито), і постає як наслідок естетичного освоєння дійсності.
Отже, асоціативний етюд — невеликий за обсягом твір, основою якого є уявлення, викликане у людській свідомості на основі власного досвіду, вражень.
Рекомендації щодо написання асоціативного етюду
1. Стисла форма.
2. Опис безпосереднього враження.
3. Образність мовлення (художні засоби і прийоми; жанри: епічний, ліричний, драматичний).
Домашнє завдання: дописати етюд, вивчити напам'ять "Ви знаєте, як липа шелестить..."
11 клас
Тема: Перехідні і неперехідні дієслова. Стан дієслова.
1. Робота з таблицею.
2. Опрацювання матеріалу підручника, ст. 251-254.
3. Виконання вправ 738, 747.
3. Підготовка до ЗНО. Складносурядне, складнопідрядне речення.
Домашнє завдання: параграфи 69, 70, вправи 742, 748.