неділя, 30 жовтня 2022 р.
На урок 31.10.22
Розділові знаки в складносурядному реченні. Тренувальні вправи
1. Виписати з поданих речень тільки складносурядні.
Пояснити вживання розділових знаків.
1.Тихесенько вітер віє, степи, лани
мріють, між ярами, над ставками, верби
зеленіють. 2. Нещасна мати сповила
його малого й зажурилась, і цілу ніченьку вона за сина – кріпака молилась.
3.Коло гаю в чистім полі, на самій могилі, дві тополі високії одна одну
хилять. 4. І виріс він, і кобзу взяв, і
струн її торкнувсь рукою – і пісня дивна полилась. 5. Нехай собі ллються, чуже
поле поливають щодня і щоночі, поки, поки... не засиплють чужим піском очі..
2. Вправа з ключем. Поставте розділові знаки у складносурядних реченнях. Запишіть їх у такій послідовності: а) кома ставиться у складносурядному реченні; б) кома не ставиться; в) тире у складносурядному реченні.
1. Хвилина ще і схід розпише в сліпучі барви небосхил. 2. Над обрієм Києва сходить зоря у зеніт і вічний Славута тече у грядущі століття. 3. Обережно проминаємо густі зарослі і очам відкривається рівний та широкий лан. 4. Зліва при мокрій долинці кінчались жита і починалась лука. 5. Довго була метелиця і тиша залягла. 6. Акорд осені йде полями і гаями і вітер віє і цвіте блакить. 7. І потім сміючись вдарила палицею по гілці струснула цілу шапку снігу і сонячна холодна курява окутала нас. 8. А вдалині хиталися дерева і синів задуманий прибій.
Ключ: підкресліть першу букву кожного речення і допишіть речення: «Не встиг у жовтні роздивитися, як сонце зійшло, а воно вже… »
Підписатися на:
Дописи (Atom)