Тренувальні вправи. «Займенник»
1.Запишіть займенники, розкриваючи дужки. Поясніть правопис
займенників.
Хтозна/в/чиєму, у/кому/сь, чий/небудь, ні/від/кого, де/хто, де/кого, хтозна/з/яким, скільки/небудь, хтозна/який, ні/про/що, до/будь/кого, будь/хто, ні/що, будь/кого, у/якому/небудь, ні/про/що, у/кому/сь, скільки/небудь, в/де/кого, , аби/хто, будь/що, ні/до/кого, ні/хто, будь/на/кому, в/де/кого, будь/з/ким, аби/ким, аби/з/ким, із/хтозна/яким, будь/до/кого, казна/що,
де/що, на/ні/що, який/небудь, хто/сь, де/в/кого, де/що.
2. Розподільний диктант.
Записати займенники у три колонки:
разом, окремо, через дефіс.
Прокоментувати написання займенників.
Аби/чий, казна/хто, де/що, хто/сь, казна/з/ким,
ні/кого, ні/у/кого, де/чого, будь/що, будь/з/ким, хтозна/кого, кого/сь, аби/на/чому, кому/небудь, хтозна/до/кого, аби/який, де/чий.
3. Записати речення, визначити розряд за значенням і відмінок займенників.
1.
Спинюся я і
довго буду слухать, як бродить серпень по землі моїй.
2. Старенька груша дихає
на пальці, їй, певно, сняться повні жмені груш.
3. Їй сняться хмари і
липневі грози, чиясь душа, прозора при свічі. 4. Живе в тій хаті
сивий-сивий спомин, улітку він під грушею сидить. 5. І хата, й тин, і груша
серед двору, і
кияшиння чорне де-не-де, все згадує себе в свою найкращу пору. І стежка, по якій вже тільки сніг
іде... 6. Ой,
сестриченько-яличко, ти не дряпай моє личко, я суничок назбираю жменьку мамi i
собi!