середа, 10 березня 2021 р.
На урок 11.03.21
10 клас
Тема: Система
образів драми-феєрії «Лісова пісня» Лесі Українки.
Літературна гра
«Відгадай героя з драми-феєрії
Хто з героїв драми-феєрії «Лісова
пісня»...:
1....не дав зрубати дуба, хоча за нього купці давали немалі гроші?
2....чудовим співом ніжної сопілки пробуджує від сну Мавку?
3....не
має волі своїм життям до себе дорівнятись?
4. ...царівна лісова з багатою душею і серцем, сповненим надії та любові?
5. ...поранила серпом навмисне руку, щоб не губить краси Русалки Польової?
6....лукава, ніби видра, і хижа, наче рись?
7. ...для збільшення господарських статків нехтує почуттям сина, що палко
покохав лісову царівну?
8....хоч водяного роду, проте зрадливу й лукаву має вдачу?
9....у драговині цупкій привик одвіку все живе засмоктувати?
10....прагне все живе й вільне ввести у «твердиню тьми і спокою»'?
11....залицяючись до Мавки, не бачив в її очах торішнього кохання?
12....застерігав лісову красуню в тому, що треба обминати людські стежки,
бо на них «раз тільки ступиш –
і пропала воля»!
Проблемне питання: «Як
через образ Мавки письменниця розкриває мрію про красиву, щиру, обдаровану,
волелюбну людину, утверджує думку, що людина – творець краси?
План
1. Місце Мавки в системі
образів «Лісової пісні».
2. Портретні риси як засіб
розкриття душевної краси героїні.
3. Риси характеру Мавки.
4. Розкриття характеру Мавки
через її вчинки, стосунки з іншими персонажами драми.
5. Незвичайність мови Мавки.
Проблемне питання: «Яким чином у драмі розкривається внутрішня роздвоєність духовних поривань Лукаша, його вагання між мрією й буденщиною, між поезією й прозою життя».
План
1. Позитивні задатки в
характері: творча обдарованість Лукаша.
2. Риси характеру героя.
3. Зближення з Мавкою –
перемога світлого й благородного в характері героя.
4. Причини трагедії Лукаша.
Проблемне питання «Як за допомогою образів матері Лукаша й
Килини письменниця зображує їх духовне обмеження, дисгармонію з природою?»
План
1.
Мати Лукаша – скупа, заздрісна жінка.
2.
Килина – хитра, підступна, нещира молодиця.
3.
Нестримний потяг до збагачення.
4.
Дрібновласницькі інтереси.
5.
Невміння тішитися красою природи.
5. Ідейний зміст образу.
6. Значення образу для
розуміння ідейного змісту твору.