Тема: С.Андрухович. "Фелікс. Австрія" - бестселер по-галицьки. Урбаністичний психологічний роман новітнього часу.
1. Перегляд відеоролику, короткий конспект.
2. Ідейно-художній аналіз твору.
3. Підготовка до ЗНО. Повторюємо ідеї творів за програмою ЗНО.
Домашнє завдання: прочитати "Маленьку п'єсу про зраду" О.Ірванця.
8 клас
Тема: РМ. Контрольний письмовий твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі.
1. Ознайомитися з пам'яткою.
ПАМ’ЯТКА
Як
працювати над твором-описом у художньому стилі
1.Пам’ятайте: опис складається з таких частин:
загальне враження, повідомлення окремих деталей, вказівка на їх місце
розташування й ознаки, висновок.
2.Доберіть яскравий заголовок.
3.Спочатку визначте, які предмети
(особливості) місцевості ви хотіли б виділити в описі; далі доберітьдієслова (у художньому стилі), які вказують
на розташування. Пам’ятайте, що всі дієслова повинні вживатися в одному часі.
4.Використовуйте слова і словосполучення на
позначення місця розташування об’єктів опису місцевості: прямо переді мною, неподалік, поруч, у центрі, у далині, трохи далі,
зліва, справа та ін.
5.Доберіть до визначених предметів характерні
для них ознаки. Доречно використовувати художні засоби – епітети, порівняння
– для увиразнення мовлення.
6.Використовуючи дібрані слова і
словосполучення, складіть опис місцевості.
7.Доповніть висловлювання описом природи.
2. Ознайомитися з орієнтовними планами творів-описів.
Орієнтовний план твору-опису "Наша вулиця". 1.У якому місті ти живеш, на якій вулиці? 2. Чому твоя вулиця має таку назву? 3. Опиши свою вулицю: а) як далеко вона простяглася; б) широка чи вузька; в) який транспорт по ній рухається; г) які будинки розташовані; ґ) які громадські споруди тут знаходяться (церква, магазин тощо). 4. Що прикрашає твою вулицю? 5.Як змінилася вона за останні роки? 6. Як виглядає у різні пори року? Коли найбільше подобається? 7. Чим радує тебе вулиця? 8.Що б ти хотів на ній змінити?
Орієнтовний план твору-опису місцевості "Моє місто"
І.
Моє місто – частина країни.
ІІ.
Дороге серцю місце.
1.Із глибин історії.
2.Окраса місцевості.
3.Пам’ятки культури та історії.
4.Місця відпочинку.
5.Моє місто на хвилі із сучасністю.
ІІІ.
Завітайте до нас у добрий час!
3. Самостійна робота над творами.
Домашнє завдання: повторити відокремлені члени речення.
9 клас
Тема: Порівняльна характеристика образів Якима Сомка та Іванця Брюховецького.
1. Питання до образу Якова Сомка
- Як Сомко потрапляє на політичну арену? Що відомо про його життя як
історичної особи?
- Чому Сомко був лише наказним гетьманом?
- Про що мріє народний ватажок?
- Що найбільше цінує герой у людях?
- Які стосунки склалися між Я.Сомком і Лесею? Чому вони не побралися?
- Як Сомко ставився до черні?
- Які вади характерні для героя?
- Як Сомко ставився до запорожців? За що поважав Кирила Тура?
- Чому він не захотів «чужою смертю волю купувати»?
- Яку ідею стверджує П.Куліш через образ Сомка?
2.Питання до образу Івана
Брюховецького
- Що ви знаєте про І.Брюховецького як історичну особу?
- У чому виявилася хитрість і підступність Брюховецького?
- Що він пообіцяв запорожцям за своє гетьманство?
- Через що виникло протистояння між
Сомком і Брюховецьким?
- Чи дотримався Брюховецький своїх обіцянок після отримання булави?
- Як він поводив себе до Чорної ради і після отримання гетьманства?
- Яким чином країна позбавилась І.Брюховецького?
- Що уособлює Брюховецький у творі?
3.Складання учнями порівняльної характеристики Я.Сомка і
І.Брюховецького.
Домашнє завдання: підготувати повідомлення на тему: "Актуальність ідей "Чорної ради" в наш час".