Віддай людині крихітку себе. За це душа наповнюється світлом (Ліна Костенко).

неділю, 25 квітня 2021 р.

Zoom-уроки

Розклад Zoom-уроків на 26.04.2021

2 урок 

10 клас, 8:55 - 9:40

Ідентифікатор конференції: 732 7698 1912

Код доступу: Pevz1B

3 урок

10 клас, 9:55 - 10:40

Ідентифікатор конференції: 720 1000 2931

Код доступу: jvKep8

4 урок

11 клас, 10:55 - 11:40

Ідентифікатор конференції: 795 8696 6546

Код доступу: 7D4JBZ

5 урок

8-А клас, 11:55 - 12:40

Ідентифікатор конференції: 764 9786 3742

Код доступу: B06zBc

6 урок

9 клас, 12:50 - 13:35

Ідентифікатор конференції: 776 3050 2854

Код доступу: 8nG1Kr

На урок 26.04.21

 10 клас

Тема: Глибина почуттів ліричного героя у поезії "О панно Інно..." П.Тичини.

1. Прослуховування вірша. Довідка: історія написання поезії.

2. Бесіда за змістом твору.

3.Визначення теми, провідного мотиву, ідеї, художніх засобів (запис у зошити).

4.Пошуково-дослідницька робота. Визначити в поезії "О панно Інно..." засоби музики, літератури й живопису. Результати оформити у вигляді таблиці.


Тема: "Пам'яти тридцяти" - збірний образ ліричного героя. Історична основа поезії.

1. Виразне читання вірша підготовленим учнем.

2. Перегляд відеоролику про бій під Крутами. Бесіда.

3. Ідейно-художній аналіз поезії.

4. Творча робота. "Лист у минуле". Написати лист студентам, які брали участь у бою під Крутами. Форма - довільна.

Домашнє завдання: вивчити напам'ять вірш "О панно Інно..."


11 клас

Тема: С.Андрухович. "Фелікс. Австрія" - бестселер по-галицьки. Урбаністичний психологічний роман новітнього часу.

1. Перегляд відеоролику, короткий конспект.

2. Ідейно-художній аналіз твору.

3. Підготовка до ЗНО. Повторюємо ідеї творів за програмою ЗНО.

Домашнє завдання: прочитати "Маленьку п'єсу про зраду" О.Ірванця.


8 клас

Тема: РМ. Контрольний письмовий твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі.

1. Ознайомитися з пам'яткою.

ПАМ’ЯТКА

Як працювати над твором-описом у художньому стилі

 

 

1.     Пам’ятайте: опис складається з таких частин: загальне враження, повідомлення окремих деталей, вказівка на їх місце розташування й ознаки, висновок.

2.     Доберіть яскравий заголовок.

3.     Спочатку визначте, які предмети (особливості) місцевості ви хотіли б виділити в описі; далі доберіть  дієслова (у художньому стилі), які вказують на розташування. Пам’ятайте, що всі дієслова повинні вживатися в одному часі.

4.     Використовуйте слова і словосполучення на позначення місця розташування об’єктів опису місцевості: прямо переді мною, неподалік, поруч, у центрі, у далині, трохи далі, зліва, справа та ін.

5.     Доберіть до визначених предметів характерні для них ознаки. Доречно використовувати художні засоби – епітети, порівняння – для увиразнення мовлення.

6.     Використовуючи дібрані слова і словосполучення, складіть опис місцевості.

7.     Доповніть висловлювання описом природи.


2. Ознайомитися з орієнтовними планами творів-описів.

Орієнтовний план твору-опису "Наша вулиця".
1.У якому місті  ти живеш, на якій вулиці?
2. Чому твоя вулиця має таку назву?
3. Опиши свою вулицю:
а) як далеко вона простяглася;
б) широка чи вузька;
в) який транспорт по ній рухається;
г) які будинки розташовані;
ґ) які громадські споруди тут знаходяться (церква, магазин тощо).
4. Що прикрашає твою вулицю?
5.Як змінилася вона за останні роки?
6. Як виглядає у різні пори року? Коли найбільше подобається?
7. Чим радує тебе вулиця?
8.Що б ти хотів на ній змінити?

 

Орієнтовний  план твору-опису місцевості "Моє місто"

І. Моє місто – частина країни.

ІІ. Дороге серцю місце.

1.     Із глибин історії.

2.     Окраса місцевості.

3.     Пам’ятки культури та історії.

4.     Місця відпочинку.

5.     Моє місто на хвилі із сучасністю.

ІІІ. Завітайте до нас у добрий час!

3. Самостійна робота над творами.

Домашнє завдання: повторити відокремлені члени речення.


9 клас

Тема: Порівняльна характеристика образів Якима Сомка та Іванця Брюховецького. 

1. Питання до образу Якова Сомка

- Як Сомко потрапляє на політичну арену? Що відомо про його життя як історичної особи?

- Чому Сомко був лише наказним гетьманом?

- Про що мріє народний ватажок?

- Що найбільше цінує герой у людях?

- Які стосунки склалися між Я.Сомком і Лесею? Чому вони не побралися?

- Як Сомко ставився до черні?

- Які вади характерні для героя?

- Як Сомко ставився до запорожців? За що поважав Кирила Тура?

- Чому він не захотів «чужою смертю волю купувати»?

- Яку ідею стверджує П.Куліш через образ Сомка?

 

2.Питання до образу Івана Брюховецького

- Що ви знаєте про І.Брюховецького як історичну особу?

- У чому виявилася хитрість і підступність Брюховецького?

- Що він пообіцяв запорожцям за своє гетьманство?

- Через що  виникло протистояння між Сомком і Брюховецьким?

- Чи дотримався Брюховецький своїх обіцянок після отримання булави?

- Як він поводив себе до Чорної ради і після отримання гетьманства?

- Яким чином країна позбавилась І.Брюховецького?

- Що уособлює Брюховецький у творі?

 

3.Складання учнями порівняльної характеристики Я.Сомка і І.Брюховецького.

Домашнє завдання: підготувати повідомлення на тему: "Актуальність ідей "Чорної ради" в наш час".